zondag 4 november 2018

Heksen in de klas.

                    Heksen in de klas!


Nieuwsgierig Lotje.
Werken rond een prentenboek.

Nadat de kleuters naar het verhaaltje van Lotje geluisterd hadden mochten ze nadien het verhaal naspelen.
Eerst moeten ze het decor samenstellen. 
Samen goed overleggen wat ze nodig hebben om het verhaal na te spelen en goed nadenken hoe ze de verschillende kamertjes gaan inrichten.

Het was midden in de nacht en alleen de maan en de sterren waren wakker.
Maar daar, helemaal alleen op de heuveltop, stond een huis. En uit de ramen straalde licht.
Nieuwsgierig Lotje had dat natuurlijk gezien en vloog naar het huis.



Boem, krak! Daar brak haar bezemsteel. Haar bezem stuk!
Hoe kon ze ooit weer vliegen? 


Maar toen hoorde ze een geluid. Ting, ting!
Goedenacht, zei Lotje. Wie zijn jullie?
Wij zijn de muziekheksen. Maar wie ben jij?
Ik ben Lotje en mijn bezem is gebroken. Kunnen jullie mijn bezemsteel maken?
Jouw bezem maken? Natuurlijk niet. Wij maken alleen muziek. Luister maar.


 Lotje ging weer verder.
Goedenacht, zei Lotje. Wie zijn jullie?
Wij zijn de kookheksen en wie ben jij?
Ik ben Lotje en mijn bezem is gebroken. Kunnen jullie mijn bezemsteel maken.
Jouw bezem maken? Natuurlijk niet. Wij maken alleen lekker eten.


Lotje ging weer verder.
Goedenacht en welterusten, zei Lotje. Ik zie dat jullie gaan slapen.
Natuurlijk gaan wij slapen. Wij zijn de slaapheksen en wie ben jij?
Ik ben Lotje en mijn bezem is gebroken. Kunnen jullie mijn bezemsteel maken?
Jouw bezem maken? Natuurlijk niet. We kunnen hem wel laten slapen.


Goedenacht zei Lotje. 
Wat zijn jullie aan het doen?
Wij zijn aan het knutselen, want wij zijn de knutselheksen. Maar wie ben jij?
Ik ben Lotje en mijn bezem is gebroken. Jullie kunnen vast mijn bezemsteel maken.
Jouw bezem maken? Natuurlijk! Wij kunnen alles maken. Dat is ons vak.

 En voor Lotjes verbaasde ogen verscheen een super, driedubbeldikke bezemstelenraket met vleugels.
Oooooh, riep Lotje, dit is pas echte tovenarij!

                                 Dit boekje is heel leuk om thuis ook eens voor te lezen. 
                                                 Nieuwsgierig Lotje (L. Baeten)

Verder hebben de kleuters ook nog spinnen en heksen mogen knutselen volgens plan.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten